Puhkus: miks ja kuidas

Rest

Kuna suvepuhkuste aeg on käes, on hea aeg rääkida puhkamisest. Selleks, et puhkusest tõesti kasu oleks, tasub läbi mõelda, miks ja kuidas puhata. Kui päris puhkus parajasti võimalik pole, saab samu põhimõtteid rakendada ka õhtuti või nädalavahetustel töörongilt maha astumiseks.

1. Miks puhata

Brain

Pärast intensiivset treeningut või füüsiliselt rasket päeva mõistame enamasti kvaliteetse puhkuse vajadust. Miskipärast väheneb aga puhkamise väärtus, kui meie tegevus lülitub pigem teadmustöö režiimi. Lõppude lõpuks, kes vajab puhkust peale tervet päeva mõtlemist, rääkimist ja trükkimist? Tegelikult ju me kõik! Füüsiline koormus väsitab meie keha nii ära, et mõtlemine aeglustub üsna vabatahtlikult puhkuse rütmi. Töörežiimist välja lülitamine on aga hoopis teine ​​väljakutse, kui suurem osa meie tööst toimub just mõttes. Just nagu keha tahab peale treeningut või füüsilist tööd puhkust, vajab ka aju taastumiseks aega.

Teadlik puhkamine muutub veelgi olulisemaks, kui töö näib olevat kõikjal ja alati meiega kaasas. Võimalus tööst välja lülitada ning tõeliselt puhata on muutunud eriti oluliseks kaugtöö ja kodus töötamise ajal. Teadliku puhkamise juures on imeline see, et see on oskus nagu iga teine. See tähendab, et me saame seda õppida, harjutada ja täiustada, katsetades erinevaid nippe tõeliselt mõjusaks puhkuseks.

2. Kuidas puhata

Kuidas siis oma puhkamisoskuseid lihvida? Algus on hea – selle üle mõeldes ja seda blogipostitust lugedes oled juba oma ajus uksed avanud. Teemat edasi uurides saad otsustada, mida nendest ustest läbi lasta ja millise teabe alusel tegutseda. Puhkamise kohta võib lugeda ka raamatuid või kutsuda meid appi, et suunata meeskonda teadlikumalt puhkama. Siin on mõned näpunäited alustamiseks.

2.1 Puhka teadlikult

Mindfulness levib läänemaailmas kulutulena ja hea põhjusega. Teadlik tegutsemine tähendab fokusseeritud tähelepanu, mis lubab meil oma tegemisi ka enam nautida. See kehtib ka puhkamise kohta. Teadlik puhkamine pakub rohkem naudingut. Kasuta väikeseid puhkehetki oma päevas: igavus võib olla tõeliselt kasulik! Lase endal lihtsalt olla. Naudi mikropause, olgu nendeks foori taga ootamine, kohvi valmistamine või hetk, mil oled kohtumisele enne teisi jõudnud. Jäta telefon mõneks ajaks rahule märka lihtsalt tekkivaid tundeid, mõtteid ja liigutusi. Kui saabumas on suisa korralik puhkus, lülita ennast tõesti tööst välja ja keskendu puhkusele ja sellega seotud tegevustele.

2.2 Puhka aktiivselt

Puhkamise ja taastumisega seotud teadusuuringutes eristatakse aktiivset ja passiivset puhkamist. Esimene tähendab tõelist kaasatust, teine ​​võimaldab aga passiivselt kaasa ujuda. Ehk kõlab üllatavalt, et kasu on tegelikult just aktiivsest puhkamisest. Sotsiaalmeedia või uudiste sirvimine pigem tõstab ärevuse ja stressi suurenemise tõenäosust kui leevendab samasid tegureid. Aktiivne osalemine oma puhkusel võib tunduda ilmselge, kuid see pole alati nii, kui mõtleme näiteks õhtutele teleka ees. Valides põnevad tegevused puhkuse sisustamiseks, jäävad töömõtted iseenesest tagaplaanile. Kohtumine sõpradega, raamatute lugemine, sündmuste külastamine – tehes asju, mis meile tõesti meeldivad, anname oma ajule töömõtetest puhkust.

2.3 Pea plaani

On ütlemata mõnus oodata planeeritud puhkust. Ja planeerimine ei pea tähendama kõikide detailide paika panemist. Ei pea ju tingimata isegi kõiki plaane teadma. Aga nii mõnus on teada, et midagi põnevat on tulemas! Isegi, kui see on vaid sihtkoht või mõni konkreetne aspekt puhkuse juures – veidi infot puhkuse eel aitab puhkuselainele juba varem sättima hakata. Sageli aitab hea plaan ka eelnevalt kõikvõimalikud potentsiaalsed stressiallikad maandada, et kindlasti miski puhkust segama ei tuleks

2.4 Lülita välja

Välja tasub lülitada nii töölt kui seadmetest. Tõeliselt hea puhkuse jaoks peaksid töömõtted olema viidud miinimumi. Keeruline viis seda teha on kontrollida oma e-kirju iga kord, kui igav hakkab. Lihtsam viis töölt väljalülitamiseks on ka seadmete väljalülitamine. Abiks on eraldi seade reisi- ja puhkusega seotud asjade jaoks. Mina kasutan oma lapse tahvelarvutit! See on ka ainus seade, millega mul õnnestub e-raamatuid lugeda. Seal pole ei e-kirju, töökõnesid ega töiseid faile. Kui kasutad siiski tööseadmeid, lülita vähemalt kõik märguanded välja. Ja kui oled uuesti tööle asunud, ära lülita neid uuesti sisse! Vali hoopis aeg ja sagedus, millal kontrollid oma e-posti või sotsiaalmeediat, ja ära luba ühelgi märguandel oma elu juhtida. Võta viimast oma puhkusest, kasuta mikropause tööpäeva jooksul ning naased igalt puhkuselt suurema energia ja laetud akudega.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata.