Tagasi kontorisse! Aga millisesse kontorisse?

Office

Pandeemia vaibudes ja suvepuhkuste lõppedes mõtlevad paljud meist, kuidas kontorisse naasmine kujuneb. Ükskõik, kas koguneme kontoris peale aastast vaheaega kaugtööl või mõnenädalast puhkust, on kõigil küsimusi ja segadust. Lisaks tervisega seotud teemadele tuleb veel muudki kaaluda.

  • Kuidas kontori paigutus kujuneb?
  • Kas me kõik oleme seal korraga ja 5 päeva nädalas?
  • Milline roll on hübriid-tööl meie meeskonnas?

Kõigile neile küsimustele on lihtsam vastata, kui alustada hoopis sellisega: “milliseid vajadusi ja eesmärke meie kontor täidab?”

Kas see on koht mitteametlikeks koosviibimisteks? Kas see on suunatud klientideni jõudmiseks või lihtsalt ruum meie meeskonnale? Kas see soodustab õppimist ja loovust või lihtsalt asjade ära tegemist? Siin pole head ega halba – iga meeskonna vajadused on erinevad. Kuid vajaduste ja eesmärkide läbimõtlemine võib aidata kontorisse naasmist tõhusamalt korraldada.

Koht koostööks

Meeskonnad pannakse enamasti kokku lihtsa ootusega: selle tulemused on suuremad kui ainult osade summa. Kui teie meeskond töötab ainult individuaalselt ilma igasuguse suhtlemise ja koostööta, võib meeskonna liikmetel olla keeruline suhestuda mõttega meeskonnatööst. Koostööks aja ja ruumi planeerimine suurendab tõenäoliselt meeskonna loodavaid tulemusi.

Miks ei saa koostöö täielikult veebis toimida? Sest isiklikult kohtudes tekivad olulised sotsiaalsed sidemed ja usaldus. Keskkond, kus toimub suhtlus, aitab kaasa suhtluse kvaliteedile. See ei tähenda, et ninapidi koos tuleb olla pideval. Aeg-ajalt kokku tulemine mõne probleemi lahendamiseks, aruteluks ja ajurünnakuteks ning ka õnnestumiste tähistamine tõstab meeskonna tõhusust ja tiimiliikmete turvatunnet.

Uut kontorit luues (või vana ümber kujundades) mõelge ruumid läbi koostöö ja ühisloome vaates. Kas on ruumi pidada erinevat tüüpi koosolekuid? Kas saate korraldada ka hübriidsündmuseid, kui kõigi ühine kohalolu pole võimalik? Kuid mõelda tasub ka sellele, kus saaksid toimuda mitteformaalsed vestlused. Suhteid kolleegidega tugevdatakse ja probleeme lahendatakse sageli kohvinurgas või lifti oodates, kus kolleegid kogemata kokku põrkavad või ka teadlikult kogunevad, et vestelda näiteks töiste väljakutsetest või võitudest üle.

Koht esitlemiseks

Ükskõik, kas pakume tooteid või teenuseid, soovime ju ikka, et kliendid neid kogeda saaksid. On normaalne – isegi soovitatav – mõnikord natuke eputada! Kui kutsute kliente või partnereid oma kontorisse, siis mida nad esimesena näevad? Aga viimasena? Kus neid vastu võtate? Kas see on spetsiaalne steriilne koosolekuruum või kontorinurk, kus nad saavad meeskonnaliikmetega tutvuda ja nendega suhelda? Kas see on uhke müügisalong või segamini ladu? Vastus sõltub suuresti teie pakutava toote või teenuse tüübist, kuid on üks nüanss, mida tasuks arvestada igal juhul.

Mida soovite, et teie kliendid ja partnerid tunneksid? Milliseid väärtusi teie meeskond järgib? Kui palju soovite, et kliendid teie pakutavas osaleksid? Nende aspektide arvestamine aitab teil oma külalistele sobiva ruumi luua. Kui soovite, et nad tunneksid end osana perekonnast, on nende kutsumine kööki, kuhu kogunevad ka meeskonnakaaslased, suurepärane võimalus kaasata neid ka väljaspool ametlikke esitlusi.

Koht arenguks

Tõhusat õppimist peetakse sageli maagiliseks olendiks, mida peaaegu ei eksisteeri. Kuid uuringute ja avastustega neuroteaduses muutub õppimine üha mõistetavamaks. Formaalne õppimine, mis toimub kas klassiruumis või mujal ja on selgete eesmärkide ja struktuuriga, on ja jääb väärtuslikuks õppimisviisiks. Kuid selle kõrval tegeleme uskumatult palju kaaslastelt õppimisega. Näiteks mitteformaalsete mõttevahetuste kaudu kolleegidega, kes jagavad hiljuti loetud raamatust leitud ideid või avastatud uusi oskuseid. Või sõbralike vestluste kaudu tööga mitteseotud teemadel, mis toovad uusi teadmisi ja üllatavaid lahendusi erinevates valdkondades – me õpime palju lihtsalt kolleegidega koos olles.

Kui pole võimalust koos aega veeta, on ka kaaslaste õppimist palju vähem. Online kohtumised keskenduvad tavaliselt palju enam konkreetsetele väljakutsetele, jättes vähem ruumi kogukonna ja suhete loomiseks. Viimane viib aga suurema arenguni nii üksikisikute kui ka meeskonnana. Oma kaugtööalastes töötubades ja koolitustel rõhutame sageli selle inimliku ühenduse vajadust. Näiteks võib mitteametlik 15 minutiline vestlus enne ametliku koosoleku algust toimida selle vajaliku sotsiaalse ruumina.

Kaaluge väikese (või suure) raamatunurga loomist, kus inimesed saaksid ise istuda ja lugeda või teistega vestelda. Äsjaloetu arutamise eelised peituvad nii väärtusliku sisu jagamises kolleegidega kui ka meie enda sügavamas õppimises. Avastatut edasi andes tegeleme sisuga uuel viisil, mis aitab sellel meie teadmistebaasi sügavamale imbuda.

Alustage küsimusega “miks?”

Nagu Simon Sinek soovitab, liigume kergemini edasi, kui mõistame oma sisemisi põhjuseid asjade tegemiseks. Oma meeskonna “miks”-i lahti mõtestamine toetab ka suurepärase kontori loomist, hoolimata sellest, kas töötate kõik täiskohaga või võõrustate vaid aeg-ajalt kliente. Mõelge vajadustele ja eesmärkidele, mida kontor teenib, ja toetuge avastatule! Ärge unustage mõne aja pärast samu küsimusi uuesti küsida, et näha, kas kontor vastab algsetele nõuetele või kas soovid on aja jooksul muutunud. Analüüsile ei pea järgnema ulatuslik ümberkorraldamine, kuid oma meeskonna vajaduste ja kontoriga seotud eesmärkide mõistmine aitab selle võimalikult hästi tööle panna. Just teie inimeste jaoks. Kohtumiseni kontoris!a kui ka meie enda sügavamas õppimises. Avastatut edasi andes tegeleme sisuga uuel viisil, mis aitab sellel meie teadmistebaasi sügavamale imbuda.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga